Meie lood

Aatriumi 25 aasta kogemus: mööbliostja vaatab järjest funktsionaalsema toote poole.

Aatrium Sisustuskaubamaja sai novembris juba 25-aastaseks. Kuidas on kohaliku tarbija maitse selle aja jooksul muutunud ja mille peale valik nüüd langeb?

Aatrium on suurima müügipinnaga kodumaine sisustuskaubamaja ja kuna siinsel turul tegutsenud juba veerand sajandit, siis sellega valdkonnas Eesti vanima tegijana näinud kõige vahetumalt Eesti tarbijate ostukäitumist.

„Tarbija mõtleb ostud väga põhjalikult läbi, oma mõju on ka majanduse üldisel olukorral. Oleme uurinud 20-65-aastaste Tallinna ja Harjumaa elanike käitumist, kes on viimastel aastatel ostnud mööblit. Selgus, et kõige sagedasem mööbli ostmisele mõtlema hakkamise aeg on paar nädalat kuni kolm kuud enne ostu. Kõige varem mõeldakse just pehme mööbli ostule, mida ostjatest üle 60% kavandab vähemalt kaks-kolm kuud ette,“ kirjeldas Aatrium Sisustuskaubamaja tegevjuht Liina Kivimägi. „Kui voodeid ja kappe ostetakse juba üsna ulatuslikult meie e-poest, siis pehme mööbel soetatakse jätkuvalt valdavalt tavapoest, isegi kui eeltöö toimub internetis – tarbija tahab kaupa ikka oma käega mugavalt ju enne katsuda.“

Aatriumi sisustuseksperdid oskavad kirjeldada ka eestlaste maitse-eelistuste muutust. Näiteks kui aastaid tagasi pidi kõva mööbel olema valdavalt puidukarva ja valget ei tahtnud keegi, siis nüüd on Skandinaavia meile jõudnud ja valge mööbel vägagi nõutud. Sama kehtib ka diivanite kohta, kus eelistatakse valget kangast. Samuti valdavad ümarad vormid, eriti laudade, vaipade, aga ka diivanite puhul. Kaubavalik peab pidevalt täienema, näiteks kontinentaalvoodit – praegust müügihitti – aastad tagasi ei teatudki.

„Eredalt jääb silma, et tarbijad otsivad jätkusuutlikkust, taaskasutust, eco-sertifikaate. Nii on meie valikus ka tooted, mille valmistamiseks ei ole langetatud ühtegi puud,“ lausus Kivimägi. „Aastate jooksul on kliendid järjest rohkem hakanud ostma funktsionaalseid tooteid nagu näiteks hoiukastidega voodid ja diivanid. Diivanite puhul on müügitipus nurgadiivanid ja nurgadiivanvoodid.“

Aatrium Sisustuskaubamaja on Eesti suurim ja vanim kodumaine sisustuskaubamaja, mis asutati 25 aastat tagasi. Kokku ligi 5200 ruutmeetril pakutakse sisustuse täisvalikut kodudesse ja kontoritesse. Seejuures on fookus Eesti tootjate kvaliteetsel kaubavalikul. Aatrium on aga ka Taani maailmakuulsa disainmööblibrändi Innovation Living ainuesindaja Eestis. Aatrium kuulub kodumaisel kapitalil kontserni Silikaat Grupp.

Loe veel

Kõik lood
Kõik lood